Contact via Whatsapp
  • SEO

  • Strategie

Het Zeeuwse Landschap

Het Zeeuwse Landschap
Het Zeeuwse Landschap
Het Zeeuwse Landschap
Het Zeeuwse Landschap
We hebben het afgelopen jaar hard gewerkt om samen met Het Zeeuwse Landschap hun online zichtbaarheid te verbeteren. Deze case study laten we zien dat een SEO strategie niet ingewikkeld hoeft te zijn. Met een gestructureerde SEO aanpak kan je binnen enkele maanden mooie resultaten halen en dat laten we jullie hieronder zien.

Het Zeeuwse Landschap wilde haar online organische vindbaarheid vergroten, het websitebezoek verhogen en meer betrokkenheid creëren bij potentiële bezoekers, donateurs en natuurliefhebbers. Zij hebben een informatie website, deze werd al goed gevonden door zoekmachines maar er was nog ruimte voor optimalisatie op het gebied van gebruikerservaring en technische SEO. Ook met het oog op de toekomst nu de AI overviews is geïmplementeerd is het goed om hier op tijd mee aan de slag te gaan.

SEO-strategie en implementatie:

Om deze doelen te bereiken, zijn we samen aan de slag gegaan met de volgende strategie:

1. Implementatie van Structured Data (Gestructureerde Data)

We hebben uitgebreide Schema.org markeringen toegevoegd aan de website, waaronder:

  • EventSchema voor evenementen en activiteiten in natuurgebieden
  • LocalBusiness en Organization schema's voor de organisatie zelf
  • FAQPage schema's voor veelgestelde vragen
  • Article schema's voor blogs en nieuwsberichten

Deze gestructureerde data helpt zoekmachines de inhoud beter te begrijpen en te presenteren in de vorm van rich snippets, wat de zichtbaarheid en aantrekkelijkheid in de zoekresultaten vergroot.

2. Nieuwe content op de website 

Aan de hand van zoekwoorden onderzoek hebben we content kansen voor het Zeeuwse landschap opgesteld. Dit betekent zeker niet altijd nieuwe content toevoegen. We nemen ook bestaande content onder de loep en maken samen met de klant een plan wat kan worden opgepakt en door wie. In dit geval heeft de klant veel zelf kunnen optimaliseren. Wij leveren het raamwerk van de artikelen aan zodat Het zeeuwse Landschap zelf vooruit kan.

We onderzoeken het zoekwoord volume, de moeilijkheidsgraad en de zoekintentie van de klant. Op basis van deze criteria maken we een prioriteitenlijst. Op deze manier kunnen we binnen enkele maanden resultaten behalen. 

3. Opbouw van content clusters

Om de autoriteit van de website te versterken, hebben we thematische contentclusters gecreëerd:

  • "Pillar pages" als uitgebreide hoofdpagina's over kernthema's (zoals "Natuurgebieden in Zeeland" of "Biodiversiteit")
  • Ondersteunende "cluster content" pagina's met gedetailleerde informatie over specifieke subonderwerpen
  • Een sterke interne linkstructuur om pagina's te linken aan elkaar

Deze aanpak helpt zoekmachines de diepte en breedte van de expertise van Het Zeeuwse Landschap te begrijpen en verbetert de gebruikerservaring door aanbevolen artikelen te laten zien.

4. Technische SEO-verbeteringen

We hebben diverse technische optimalisaties doorgevoerd:

  • Verbetering van de laadsnelheid door beeldoptimalisatie en caching
  • Optimalisatie voor mobiele apparaten
  • Verbetering van de URL-structuur en breadcrumbs
  • Optimalisatie van metadata (titels en meta-beschrijvingen)
  • Oplossen van crawl-errors en verbeteren van de site-architectuur 

Het resultaat:

Binnen enkele maanden zagen we al grote verschillen. We zien een enorme stijging ten opzichte van dezelfde periode het voorgaande jaar. Er wordt meer geklikt, we krijgen meer impressies en we zien dat de betrokkenheid op de website is verhoogd.

We vergelijken niet maand op maand omdat deze klant te maken heeft met seizoen gebonden verkeer, daardoor vergelijken we alles met het voorgaande jaar.

In de onderstaande tabel is te zien dat we in dezelfde periode tov vorig jaar 10.000 meer klikken hebben weten te realiseren en een verhoging van meer dan 220.000 impressies!

Resultaten Het Zeeuwse Landschap

Toekomstige strategie:

Voor de komende periode richten we ons op:

  • Verdere uitbreiding van de contentclusters 
  • Optimalisatie van bestaande content op basis van SEO onderzoek
  • Seizoensgebonden content om in te spelen op actuele interesses
  • Technische SEO-optimalisaties
  • Integratie van user experience signalen als onderdeel van de SEO-strategie

Deze samenwerking laat zien dat je met een slimme SEO-aanpak echt het verschil kunt maken, zelfs in een korte periode. Geen ingewikkelde trucjes, maar alles technisch maken, waardevolle content bieden en slim gebruik maken van structured data.

No items found.

Klaar om impact te maken?

Kom in contact
Kom in contact
Up right arrow.
Up right arrow.